Healtech X-TRE

                        

Auto-TRE som behåller funktionen i MCns inbyggda växelindikator. X-TRE är unik då de flesta andra TRE på marknaden slår ut den inbyggda indikatorn. Passar alla Suzuki med insprutning samt vissa Kawasaki, med eller utan indikator.

Aktiveras när man lägger i växel, eliminerar ev ojämnhet på tomgång och/eller startsvårigheter vid kall väderlek. Förbättrar delgas, ger högre vridmoment på låga varvtal och bättre acceleration i 1-3ans växel. Tar även bort toppfartsspärren på GSXR1000, Hayabusa och B-King.

Den simulerade växeln (4-6) är ställbar via den knapplösa designen. Ställs in via växelpedalen, tändningslåset och dödarknappen och informationen visas i MCns display. Fungerar utmärkt tillsammans med annan elektronik som tex Power Commander, SpeedoHealer, Quick Shift, Ignition Advancer etc.

Kommer komplett med org.kontakter och skarvdon.

X-TRE

Lägg till i varukorgen
XT

 

Kräver Javascript. Om listan inte laddas tryck F5 för att uppdatera sidan alt prova en annan webbläsare.

Länk: https://www.healtech-electronics.com/product-advisor/

Generellt om TRE-moduler:

(andra förekommande varianter än Healtechs X-TRE)

På Suzuki ger TRE en bättre gasrespons på låga växlar, låga varvtal och upp till halvgas. Ger bla en jämnare motorgång vid tex stadskörning, dämpar eller tar bort ryck vid start samt en mjukare motorbroms. På bla GSXR1000 och Hayabusa tar den även bort det sänkta varvstoppet på 6ans växel, även kallat toppfartsspärren.

På Kawasaki har TREn beroende av MC-modell två funktioner: Likt Suzuki tar den bort tändförskjutningen men kan även göra att sekundärtrottlarna öppnar betydligt tidigare. Enligt tillverkaren behövs ingen ommappning vid ändring av sekundärtrottlarnas funktion men vi rekomenderar det ändå starkt för bästa funktion effekt och motorns driftsäkerhet.

På modeller med org. växelindikator kommer denna inte fungera korrekt vid aktiverad TRE-funktion. GI Pro/ATRE ersätter därför dess funktion och inställningarna som väljs motsvarar val av växel, tex 5an, som då simuleras konstant oberoende vilken växel man kör på.